Ami fontosabb, mint a Tinder profilod: az ingatlan fotó! Avagy mitől hasít egy ingatlan hirdetés? 

Ami fontosabb, mint a Tinder profilod: az ingatlan fotó! Avagy mitől hasít egy ingatlan hirdetés? 

Az ingatlan fotó – és főként a jó fotó – döntő szereppel bírhat egy-egy ingatlan eladás és kiadás során. Ha az első benyomás pozitív, könnyebben megy majd az alkudozás is. Jöjjön pár gyorsan emészthető, költséget nem igénylő profi tipp!

Az ingatlan hirdetési fotó a lakás eladás alfája. Hiába, az emberi kapcsolatainkat is sokszor a szemünk “gyorsan ítélő bírósága” alapozza meg. De egy hétköznapi termék vásárlás esetén is az “első blikk” az, ami gyakran az impulzust vezeti. 

Hát még olyan esetben, amikor egy élet megtakarításáról, egy nagyobb – vevőként sokszor hitellel egybekötött – elköteleződésről van szó. Vagyis egy ingatlan adásakor és vételekor. Az alábbi szempontokkal azoknak szeretnénk segíteni, akik lakás, ház, nyaraló, üzleti ingatlan ki-vagy eladás előtt állnak. Jó hirdetés nélkül ugyanis mindez csak nagy nehezen, akár nagyobb összegeket bukva megy. 

 

A jó ingatlan fotó 7 ismérve

 

A jó hirdetés lelke pedig a fotó. Épp ezért összeszedtük, mire kell odafigyelni az eladni vagy kiadni kívánt ingatlanok dokumentálásakor: 

 

  • Készítsünk jó minőségű képet! Nem feltétlenül kell milliós berendezésekkel rendelkeznünk, hogy a fotó vizuális örömöt okozzon. Elég, ha odafigyelünk a fény irányára (sose fotózzunk nappal/lámpával szemben, hacsak nem az a cél, hogy azt mutassuk meg, miként vakítja el a fény időnként az ingatlan tulajdonosának szemét), az árnyékokra (szerencsésebb, ha nem látszunk a képen, még árnyék formájában sem) és az élességre (ne rángassuk a gépet, legyünk türelmesek, egy beállításról csináljunk 3-4 képet is)
  • Mindent fotózzunk le! Az érdeklődőket minden helyiség érdekli. A kamra éppúgy, mint a nappali. Segíthet a tájékozódásban, ha a képeket logikus sorrendben,  a lakásban történő haladás irányában készítjük el. Ha egy-egy képbe nem fér bele a teljes helyiség, készítsünk fotót több nézetből, esetleg alkalmazzunk panoráma funkciót!
  • Készítsünk képet természetes és mesterséges fénynél is! Mutassuk meg a lakás minél több arcát. Nem várható el, hogy egy teljes évig készítsük albumunkat, illusztrálva a nyári és téli hangulatot. De egy nappali és esti fotó esetén már árnyaltabb képet adhatunk az ingatlan hangulatáról.
  • Rakjunk rendet! Már csak privát érdekeink is azt kívánják, ne tegyük közszemlére személyes, ne adj’isten épp koszos tárgyainkat. Minél kevesebb holmit lát a potenciális vevő a képen, annál könnyebben tudja beleképzelni saját tágyait, bútorait az ingatlanba.
  • Ne a berendezést fotózzuk! Az érdeklődőket az ingatlanból kihozható lehetőségek izgatják, ezért a képek inkább a burkolatokat, a nyílászárókat mutassák, családi ház esetében a homlokzatot és a kertet, a telket is.
  • Kerüljön a legjobb kép az első helyre! Próbáljuk meg a legbeszédesebb, legvonzóbb fotót az album elejére tenni, ez döntheti el ugyanis, hogy a lakáskeresők, a lehetséges vevők, bérlők megnézik-e az ajánlat többi részét is!
  • BÓNUSZ: Kapcsoljuk ki a tv-t! Furcsa trend a bekapcsolt tv készülékek jelensége a hirdetések között. Zavaró tényező, amely csak elvonja a lényegről a figyelmet. 

 

Egy plusz trükk!

 

Apró trükk, de az interneten ingyenesen elérhető képszerkesztő programok (Picasa, Canva stb.) segítségével korrigálhatjuk az elkészült fotók hibáit, valamint még látványosabbá tehetjük azokat. A programok használata végtelenül egyszerű, bárki azonnal kedvére játszhat vele. Figyelem! A képszerkesztők nem a hibák elfedését, hanem az előnyök kihangsúlyozását szolgálják!

És ha a képek elkészültek, jöhet az alaprajz… De erről később. 🙂 

 

Tipp mindenkinek! 

 

Ingatlannal kapcsolatos befektetés, hosszú távú tervezés kapcsán érdemes szakember segítségét kérni. Akár magán használatra, akár bérbe adásra, irodának stb. vesz lakást, házat, a környék, az ingatlan állapota, a várható infrastrukturális fejlesztések sokat nyomnak a latba. A szerelem fontos, de ingatlanvásárlásnál értékálló befektetésként is át kell gondolni, mit, mennyiért és hol veszünk. Az ingatlanbazar.hu blogja, valamint partner szakértőink bármikor szívesen állnak az érdeklődők rendelkezésére. Hiszen az elégedettség mindannyiunk célja! Ne habozzon segítséget kérni! A tájékozódás mindenkor kulcsfontosságú döntéseink meghozatalában! Ingatlant ráadásul nem egy szezonra veszünk. Miért ne választanánk a tényleg “ideális társat”?