Hogyan készítsük fel a lakást az eladásra? 5 fontos lépés

Hogyan készítsük fel a lakást az eladásra? 5 fontos lépés

Az ingatlanszakemberek szerint az első néhány percben eldől, szóba jöhet-e komolyan egy adott lakás vagy sem az ingatlant megnéző érdeklődőknél. Tény, hogy az első benyomás – akárcsak az ismerkedésnél – döntő lehet. Íme 5 fontos lépés!

Adjunk a fotóra!

 

Már a hirdetés megfogalmazása is lényeges egy ingatlan meghirdetésénél, ennél is fontosabb azonban, hogy milyen benyomást kelt a mellékelt fotó. Ha lehet, képes hirdetést adjunk fel, a fotó ugyanis külön vonzerőt jelent, ráadásul – mivel a lakáskeresés egyébként is fárasztó procedúra – sokan eleve fel sem hívják a pusztán szöveggel megjelenő ajánlatok megjelentetőit. Beltérben nem egyszerű fényképezni, visszaadni az eredeti hangulatot és fényviszonyokat, ezért inkább kérjük meg egy komolyabb fényképezőgéppel és-vagy rutinnal rendelkező ismerősünket, hogy készítsen néhány képet a lakásról. Általános érvényű szabály, hogy a helyiségben rend legyen, a felesleges tárgyakat pakoljuk el – elvégre magára a lakásra akarjuk felhívni a figyelmet –, igazítsuk meg a képeket, szőnyegeket, függönyöket. Ne a bútorokat fotózzuk, hanem a térből igyekezzünk minél többet megmutatni, készítsünk fotókat több különböző látószögből! Törekedjünk a minél több fényre, soha ne fotózzunk viszont fénnyel szemben. Mivel a fényviszonyok folyamatosan változnak, fotózzunk különböző napszakokban, és a legjobban sikerült képet csatoljuk a hirdetéshez! Ha családi házunk van, azt is több látószögből fényképezzük le. A fotózáskor fordítsunk kiemelt figyelmet a lakás azon részeire, extráira, amelyeket szeretnénk kiemelni, amikre büszkék vagyunk. Ilyen lehet például a gyönyörű panoráma, amit bátran mutassunk meg a képeken.  tip2A közérzet is fontos

 

Ha már eljutottunk az érdeklődők fogadásáig, mindenekelőtt alaposan takarítsunk ki és rakjunk rendet, s a kertet is tegyük rendbe, hogy a lakás tiszta és rendezett otthon benyomását keltse! Mivel a lakásvásárlók döntéseit (is) nagyban befolyásolják az érzelmek, más módon is igyekezzünk a barátságos otthon benyomását kelteni: szellőztessünk ki, engedjünk be minél több fényt, és fűtsünk be, hogy kellemesen meleg legyen. Ha biztosra akarunk menni, főzzünk egy friss kávét vagy süssünk egy tepsi süteményt is, aminek illatától rögtön otthon érzi magát az ember…

 

„Ráncfelvarrás” és takarítás

 

Próbáljunk a vevők fejével gondolkodni: vajon mit néznek meg először az ingatlanon? Már a bejárat és a környéke is sokat elárul; a szépen metszett sövény, a virágos terasz, az új lábtörlő, az ízléses ajtódísz kellemes otthont sejtet.

Belül az ajtókat, a tűzhelyet alaposan mossuk le, s fordítsunk külön figyelmet a fürdőszoba, a vécé tisztaságára. Érdemes beruházni egy festésre is, a friss festés ugyanis nagyon jó benyomást kelt, és szinte újnak láttatja a lakást, eltakarva a „használat” kisebb-nagyobb nyomait. Válasszunk semleges, világos színeket, ezek a teret is nagyobbnak láttatják! A beázások, az esetleges penészesedés nyomait szakszerűen (!) tüntessük el, a „kikozmetikázás” hamar kibukik, s rögtön oda a kialakuló bizalom…

Az olyan kisebb javításokra is figyelmet kell fordítani, mint a nehezen csukódó ajtó, a rozoga kilincs, vagy a leszakadt redőny, ezek ugyanis meglehetősen szembetűnőek az árgus szemekkel figyelő látogató számára.

tip

Segít az eladásban a személytelenítés

 

Minden felesleges tárgyat, csetreszt pakoljunk el szem elől, egyrészt azért, hogy ne vonják el a figyelmet és ne keltsék a rendetlenség látszatát, másrészt mert a túl sok személyes holmi megnehezíti, hogy az érdeklődők a saját leendő otthonukként lássák a lakást. Egy potenciális érdeklődő a saját tárgyai és bútorai között, a saját ízlésének megfelelően szeretné elképzelni a lakást, ne akadályozzuk meg hát benne. Éppen ezért próbáljunk meg eltüntetni mindent, ami egy kicsit is extrém (ezért lehet hátrány például a rikító színű fal), legyen szó dekorációról vagy más extravagáns berendezési tárgyról. Egy friss gyümölcsökkel teli tál vagy egy váza friss virág azonban pozitív benyomást kelt.

Mit láthatunk gyakran még az ingatlanhirdetések mellett megjelentetett fotókon is? Fregolit száradó ruhákkal, mosatlan edényeket, macskaalmot, piszkos ablakot, régi beázást, koszos fürdőkádat, plüssállathegyeket, művirágot, karácsonyi dekorációt, hűtőmágnes-gyűjteményt – mind-mind az eladás gátja lehet!

 

Optikai tuning

„Home staging”, azaz „színpadra állítás” a neve annak a viszonylag új ingatlaneladási irányzatnak, amely a lakások felkészítését jelenti az eladásra. A home staging tulajdonképpen a lakás „optikai feltuningolásának” technikáit jelenti, s Amerikában például már negyven éve alkalmazzák. Külön szakemberek szakosodtak arra, hogy a lehető legkedvezőbb színben tüntessék fel a kínált ingatlant – ez természetesen nem a lakás hibáinak, hiányosságainak durva elfedését jelenti! –, így segítve elő a gyorsabb eladást. A megbízott szakember végigjárja az eladni kívánt ingatlant, fényképeket készít, majd javaslatot készít a teendőkről, azaz arról, hogy az adott helyiségben mit kellene tennie a tulajdonosoknak, hogy az ingatlan minél kedvezőbb benyomást nyújtson az érdeklődők felé.