Ingatlanbazár Magazin logó
Ingatlanpiac

3-as metró hosszabbítás: így bolydulhat meg az ingatlanpiac a hírre!

ingatlanbazar.hu
2019. február. 06. szerda
Habár egyelőre még csak ott tartunk, hogy a Budapesti
cikk megosztása

K

özlekedési

K

özpont

k

özbeszerzést hirdetett a 3-as metró

K

áposztásmegyerig történő meghosszabbításának tervei kapcsán, érdemes átgondolni, hogy mit is jelenthet ez a

k

örnyé

k

ingatlanpiaca szempontjából

. A Balla Ingatlan vendégposztja következik!

A BKK a múlt év novemberében 3 milliárd forintos

k

özbeszerzést hirdetett négy új metróállomás tervezésére, melyek a 3-as metró északi irányban 4,9 kilométerrel meghosszabbított vonalán épülnének. Ebből kettő a felszín alatt, kettő pedig a felszín felett. Előbbiek az Árpád Üzletháznál és Rákospalota-Újpest 

vas

útállomásnál, míg utóbbiak az Óceánárok utca, valamint a Megyeri út és a

K

ülső Szilágyi út találkozásánál lennének. Itt egy intermodális csomópont is helyet kapna: összekapcsolná

k

a 14-es villamos, a 3-as metró, a váci

vas

út, és a távolsági buszok állomásait B+R és P+R parkolókkal.

Nyilván a metrómegálló

k

tervezésére kiírt pályázat nem egyenlő a vonal építésével - erről egyelőre semmilyen döntés nem született -, azonban érdemes elgondolkodni, hogy egy ilyen beruházás mit is jelentene a IV. kerület ingatlanpiaca számára. Hiszen egy metrómegálló

k

özelsége az eladó ingatlanoknál mindig is erős hívószó, ami az értékesítési árat is befolyásolja. Ez nagyon jól megfigyelhető a már létező metróvonalak, illetve a

k

özelmúltban átadott 4-es metrónál is. Ott ugyanis már a metró építésének bejelentésekor tapasztalható volt, hogy miként emeli meg a beruházás az ingatlanárakat.

pexels-photo-789294

Forrás: Pexels.com

Nagy Csaba, a Balla Ingatlan dél-budai régiós vezetője szerint a metró

k

özeli utcákban a

k

étszobás ingatlanok ára mintegy 5-10 százalékkal magasabb, mint a távolabb fekvő lakásoknál. Ami persze csak egy átlag, hiszen kisebb és nagyobb eltérések is előfordulnak: például az Allee

k

örnyé

k

én akár 20 százalékos ártöbblet is megfigyelhető. Ebben azonban a

k

örnyé

k

kedveltsége és fejlett infrastruktúrája is

k

özrejátszik.

De a régebbi metróvonalaknál is találkozhatunk ugyanezzel a jelenséggel. Sebestyén Tamás, a Balla Ingatlan XIV. kerületi irodájának szakmai vezetője szerint a metró

k

özeli lakás “egy örö

k

favorit” a budapesti ingatlanpiacon. Az egyetlen dolog, ami el tudja riasztani a vevőket, ha a metró

k

özeliség mellett főútvonalra néz az adott ingatlan. Az ő becslései szerint is mintegy 5-10 százalékot dob az ingatlan árán, ha az egy metrómegálló 1 kilométeres

k

örzetében található.

Természetesen a 3-as metró esetében is hasonló a helyzet. Sőt Balla Frigyes, a Balla Ingatlan IV. és XV. kerületi irodájának szakmai vezetője szerint nem is csak a megálló

k

özvetlen

k

özelében lehet érezni a metró hatását, hanem gyakorlatilag az egész kerületben, melyet érint a metró. Úgy véli, hogy erre mutat rá a IV. és XV. kerület ára

k

özötti, 5-10 százalékos árkülönbség.

A szakértő várakozásai szerint a 3-as metró meghosszabbítása szinte biztosan növelni fogja a tervezett metróvonalon lévő összes ingatlan érté

k

ét. Úgy véli, hogy

K

áposztásmegyer 1. és 2. - vagyis a Megyeri út előtti és mögötti terület - kifejezetten vonzóbbá válik a vevő

k

számára, mivel mindkét városrész megközelíthetősége jelentősen javul a metró révén. Ezért akár 10-15 százalékos áremelkedésre is számítani lehet a

k

örnyéken.

pexels-photo-134578

Forrás: Pexels.com

Azt is megjegyezte azonban, hogy a fejlesztés által Újpest-

k

özpontnak némileg

cs

ökkenhet a gazdasági ereje. Hiszen a munkálatok végeztével már nem ez lesz a végállomás, ahol mindenki leszáll vagy átszáll, hanem csak egy állomás a többi

k

özött. Így akár még árcsökkenés is elképzelhető a

k

örnyéken, mivel a jó

k

özlekedési adottságokkal rendelkező ingatlanokat kereső vásárló

k

már sokkal nagyobb területen nézelődhetnek, és nem kell ragaszkodniuk a jelenlegi

k

özponthoz.

Balla Frigyes azt is hozzátette, hogy az új metróvonal nemcsak Újpest, hanem Dunakeszi érté

k

ét is növelni fogja, mivel a beruházáshoz kapcsolódó infrastrukturális fejlesztések az agglomerációból érkező napi több tízezer ember életét is megkönnyítik.

Összességében tehát arra lehet számítani, hogy mivel az elmúlt 30 év legnagyobb beruházásáról van szó a térségben, így az az egész kerületben és annak tágabb

k

örnyé

k

én is élénkíteni fogja az ingatlanpiaci forgalmat, nem csak a négy megálló

k

özvetlen

k

özelében.

Forrás: ballaingatlan.hu

hír
ingatlanbazár.hu
elemzés
M3
ingatlan
vendég poszt
2019
szekértő
geometria
piac
ingatlanpiac
Balla Ingatlan
3-as metró