Tisztelt Bancsó Tamás Úr .Vihar és jégeső 70 % ban megkárosodott a családi házunk tetője beáztunk. Bejelntettem a biztósítónak másnap . Majd jött a kárszakértő ,felmérte kárt , és vártam . Három hét után telefonon érdeklődtem hol tart az kárügy ,azt mondták, számolják , értesítenek . Eltelt már azóta másfél hónap ,most meg azt mondják küldjek tételesen árajánlatot a kárügy mielöbbi lezáráshoz .Nem értem , hogyan számoljam én ki , minek alapján . Semmit nem mondanak ,hiába hívom mindig mással beszélek , várakozom ,közben újra meg újra beázik a tetőrész . Kérdezem: nekem kell árajánlatot tennem ? A Groupama Garancia Biztósítónál van a ház biztosítás. Várom válaszát , Köszönettel :Tornyi Mihályné
Tisztelt Tornyi Mihályné !
Hivatkozással a levelében leírtakra az alábbiakról szeretnénk tájékoztatni. Lakás biztosítási szerződése alapján történő kárrendezéskor kétféle eljárás közül választhat a károsult. A biztosítótársaság kárszakértője a cég saját kárszámító programja alapján kiszámolja a helyreállítási költséget, a helyszínen készített kárfelvételi jegyzőkönyv alapján, amelyet az ügyféllel történt egyeztetés és elfogadás esetén kiutal az ügyfél által megadott lakcímre vagy bankszámlaszámra.
Amennyiben a biztosító által kiszámolt összeg nem fedezi a helyreállítás költségét - előzetes részletes árajánlat készíttetése, és a biztosító társasághoz történő benyújtása és elfogadása után - a benyújtott számla alapján kerül kifizetésre a helyreállítási költség. Tételes árajánlatot a helyreállítással megbízott vállalkozótól tud kérni.