1.
Nézzen szét a piacon
Tudja meg, hogy a hasonló ingatlanok mennyiért kelnek el! Ha sürgős, akkor árazza be egy kicsivel az átlagár alá. Ha nem, akkor érdemes megpróbálni először drágábban is, majd az érdeklődés, a reakciók függvényében csökkenteni az árat.2.
Hirdesse újságban és interneten egyaránt
A két olvasótábor nem teljesen fedi egymást, soha nem tudhatjuk, hol bukkannak rá hirdetésünkre. Az apróhirdetési újságok és a napilap, illetve országos ingatlanportálok a legmegfelelőbbek erre a célra. Mielőtt megfogalmazza hirdetését, böngésszen a hasonló hirdetések között, nézze meg, mások hogyan csinálják.3.
Milyen a jó apróhirdetés?
Apróhirdetés esetén a szöveg mennyisége korlátozott, ezért először minden alapadatot írjon össze - városrész, akár utca, emelet, négyzetméter, szobák száma, fűtés típusa, az ingatlan állapota - majd jöhetnek az extrák: erkély, panoráma, szigetelés, garázs… stb. Jelezze, hogy tulajdonostól vásárolható meg! Érdemes kicsit többet költeni a hirdetésre, ha bármilyen megkülönböztetést, kiemelést kaphatunk a hasonló ingatlanok között.4.
Hirdetés ingatlanportálon
Weboldalon történő hirdetés esetén sokkal több szöveget írhatunk, de a kevesebb, néha több! Az alapadatok után lehetőségünk van az ingatlan előnyeit kiemelni, a környéket, a közlekedést bemutatni, de a hirdetés szövege inkább legyen frappáns és figyelemfelkeltő, mint túlságosan hosszú és terjengős. Érdeklődjünk, milyen lehetőségeink vannak arra, hogy hirdetésünket kiemeljük a többi közül, érdemes áldozni arra, hogy folyamatosan előtérbe helyezzük az ingatlant.
5.
Jó fotók - sokszor ezen áll vagy bukik
A jó fényképek meghatározóak, hiszen az első benyomás nagyon fontos. Tegyen fel minél több képet. Ezek legyenek a lehető legjobb minőségűek, ha nekünk nincs, inkább kérjünk kölcsön egy digitális fényképezőgépet, ne érjük be homályos, fakó képekkel. A képek készítése előtt rakjunk rendet, takarítsunk ki, személyes tárgyainkat tegyük el. Fotózzunk le minden helyiséget több szögből, természetes fénynél. Ne a bútorokat fotózzuk! A vevőket az ingatlanból kihozható lehetőségek érdeklik. A képek mutassák meg a burkolatokat, a nyílászárókat, családi ház esetében a homlokzatot és a kertet/telket is. A legjobb fotót tegyük az első helyre, ez dönti el ugyanis, hogy rákattintanak-e hirdetésünkre vagy sem.6.
Készítsünk alaprajzot
Az egyik fotó helyére tölthetünk fel alaprajzot (rajzolhatjuk magunk is), amivel sok kérdéstől mentesíthetjük magunkat, felesleges hívásoktól kímélhetjük meg az érdeklődőket. A hirdetés szövegében jelezhetjük azt is, milyen átalakítási lehetőségek rejlenek (lehetséges kibontható falak, szobák leválasztása, egybenyitása… stb.) az ingatlanban, így még inkább elgondolkodtathatjuk a vevőket!7.
Kísérjük figyelemmel a hirdetést
A hirdetés feladásánál olvassuk el figyelmesen a tudnivalókat. Hirdetésünk korlátozott ideig érvényes, azaz bizonyos idő után (általában 30-60 nap) meg kell hosszabbítanunk, ha még mindig aktuális. Erről az ingatlanportál email-ben értesít bennünket, figyeljünk erre!8.
Figyeljük a statisztikát
Az ingatlanportálokon nyomon tudjuk követni, hányan nézik meg ingatlanunkat. Időről-időre ellenőrizzük ezt a statisztikát. Ha azt látjuk, hogy sokan kattintottak rá, de a telefonunk mégsem csörög, gondoljuk végig, mi lehet a baj. Valószínűleg magas az ár, vigyük kicsit lejjebb az összeget!9.
Fontos a változatosság
Érdemes időről-időre lecserélnünk fotókat (főként az első képet), kicsit változtatni a szövegen, hogy az olyan keresőknek se essen ki a látószögéből az ingatlan, akik első alkalommal valamilyen oknál fogva nem vették számításba. A módszeres vevőjelöltek lelkesen vetik rá magukat minden új hirdetésre, ezért jó, ha szánunk időt a hirdetés „felfrissítésére".