Első fotó, első benyomás – a hirdetési indexkép mágiája

Első fotó, első benyomás – a hirdetési indexkép mágiája

Remélem, nem járok úgy mint szegény Safranek, de a hirdetések első, ún. indexképe olyan az ingatlanos műfajban, mint a kézfogás: mindent eldönt, “köhömm, mint az közismert…”. Így aztán néha értetlenül állok a tény előtt, hogy egy-egy igazán vonzó képet is tartalmazó hirdetésből miért pont egy kevésbé látványos, esetleg egészen semmitmondó fotót választ ki a hirdető.

A fénykép problematikát eddig is és a jövőben is alaposan körbejárjuk, ezerszer megrágjuk, mert a látott tendenciák alapján még van hova fejlődni.

Mindez persze nem a hirdetők szekálásáról, kritizálásáról szól, hanem pont arról, hogy minél gyorsabban és sikeresebben tudjanak megválni ingatlanjaiktól, mialatt a keresők élete is jóval könnyebbé válik.

Úgyhogy félre az EGO-val, próbáljunk meg változtatni a hirdetések fényképes dokumentációinak színvonalán!

fot

Kezdjük rögtön tehát az indexkép problematikájával. Mit kerüljünk el és mire törekedjünk, mikor kiválasztjuk, a tulajdonképpen sokszor mindent eldöntő fotót?

  • Ne a környéket hangsúlyozzuk, hanem a konkrét ingatlant! Persze, csodálatos a Budai vár látképe, vagy a Duna, de nyilván a potenciális vevők már eleve szűkítik keresésüket. Tehát aki a Budai Várnál akar lakni, az I. kerületben keresgél és a leírásban és kulcsszavakban esetlegesen megjelenő információ alapján már tudja, mire számíthat. Ettől függetlenül a lakás/ház képeinek sorába érdemes a környéket és kilátást is betenni. De nem első helyre! Mert így elveszik hirdetésünk 100 másik, minimálisan más beállítású, de ugyanazt az objektumot mutató ajánlat között.
  • Ne a házat, gangot hangsúlyozzuk, hanem a konkrét ingatlant! Már persze akkor, ha nem az az egyetlen erős pontja a lakásunknak/házunknak. Akárcsak a környék, ez is nagyon fontos szempont! Sokan elfelejtik megmutatni a lépcsőházat, homlokzatot, kapualjat, kertet, ami fontos része az életterünknek. Azonban ezt sem szerencsés első helyre sorolni.
  • WOW-faktor! Hiszek benne, hogy minden lakás és ingatlan szerethető és megtalálhatja “méltó párját”, mint a mesében. De muszáj tudatosan törekednünk erre. Sokszor ráadásul nem is a “mi?”, hanem a “hogyan?” dönt! Gondoljuk végig tulajdonunk értékeit és a legvonzóbbat tálaljuk egy jó minőségű fotóval, hogy a böngésző hátraessen.

 

Nem győzöm elégszer hangsúlyozni: nem kell Robert Capanak lenni, hogy különleges, figyelemfelkeltő és profi képeket tudjunk készíteni. Addig azonban, míg el nem terjed a magas(abb) szintű ingatlanfotózás hagyománya, biztos siker, ha csak egy kicsit is kilógunk a sorból. Már felfelé…